13. september 2018

Kanepiproteiiniga energiabatoonid

Kooliaeg, nagu ka erinevate trennide ja ringide aeg on nüüd sujuvalt suvise vabaduse asendanud ja kõik on pisut asjalikumad kui veel kuu aega tagasi kuumalaines jahutust otsides. Asjalikel päevil, kui erinevad kohustused kipuvad vahel üksteise otsa kuhjuma, on hea varuks hoida väärtulikku energiat andvad tervislikud energiabatoonid, millega saab pealetükkivat nälga kiirelt kustutada ilma, et peaks kiirtoidu või kommi poole kätt sirutama.


Sellised mõnusad tervislikud ja kiirelt nälga kustutavad energiabatoonid sobivadki hästi neil päevil, kui põhjalikku einet ei ole mahti valmistada, aga miks mitte ka niisama maiustamiseks. Kanepiproteiiniga energiabatooni põske pistes saad aga kvaliteetset energiat pikaks ajaks, kuna kiudainerohke koostis aitab täiskõhutunnet mitmeks tegusaks tunniks tekitada. Kanepiproteiin on aga väärtuslik taimne valk, mis sisaldab kõiki aminohappeid ning sealjuures ka neid kaheksat asendamatut aminohapet, mida meie organism ise sünteesida ei suuda. Kiudainesisaldus on kanepiproteiinis aga tervelt 20% ning lisaks sellele sisaldab kanepiproteiin ka ideaalses vahekorras omega 6 ja omega 3 rasvhappeid. Kanepis on ohtralt vitamiine ning mineraalaianeid. Energiabatoonidele ei ole lisatud suhkrut, seega on tegemist igati terviseteadliku alternatiiviga erinevatele kiiret kõhutäidet pakkuvatele snäkkidele.
Kogus: 10-12 tükki
3 dl pehmeid kivideta datleid (ca 12 datlit)
1 dl erinevaid seemneid (nt päevalille-, kõrvitsa-, lina- jm seemneid)
½ dl kookoshelbeid
Näpuotsaga vanillisuhkrut
Paar peotäit kuivatatud jõhvikaid
100 g tumedat šokolaadi
Vajadusel veidi vett
Tõsta tükeldatud datlid, kanepiproteiin, seemned, kookoshelbed ja vanillisuhkur purustajasse või blenderisse. Kui sul ei õnnestu leida pehmeid datleid (juicy dates), leota datleid enne paar tundi vee sees. Töötle mass ühtlaseks. Lisa kuivatatud jõhvikad. Sulata vesivannil tükeldatud tume šokolaad ja nirista massi hulka. Kui mass ei hakka kokku, võid lisada veel veidi vett või õli. Sega kõik läbi ja tõsta siis küpsetuspaberiga vooderdatud vormi. Suru mass tihkelt vormi põhjale ja aseta külma vähemalt paariks tunniks. Lõika tahenenud mass 10-12-ks tükiks, mässi iga tükk küpsetuspaberi või muu pakendi sisse ning säilita jahedas. 




 Retsept sündis koostöös talunikke ja väiketootjaid ühendava Ehtne Talutoit kaubamärgiga, mida rahastatakse turuarendustoetuse abil. 

Kommentaare ei ole: