20. november 2015

Kohevad kohupiimapannkoogid

Pannkoogised pühapäevahommikud või siis hoopis pühapäevased pannkoogihommikud on vist paljude perede traditsioon. Mina olen küll saanud oma lastelt etteheitva märkuse neil pühapäevadel, mil üritan pudruga või võileibadega läbi ajada. Las siis olla pühepäevaste pikkade hommikute üheks kindlaks komponendiks pannkoogid. Armsad rutiinid loovad turvatunde, et mingid asjad siin ilmas on jätkuvalt paigas.


Minu lapsed jaotuvad laias laastus kaheks. Üks on õhukeste pannkookide fänn ja kirtsutab nina, kui kohupiimased pannkoogipätsikesed lauale sätitakse. Teine eelistab just pontšakaid pannkooke õhukestele ning kolmas sööb hea meelega igasugust pannil küpsetatud kooki. Nii teengi vaheldumisi ühel pühapäevahommikul õhukesi ja mõnel järgmisel pühapäeval jälle kohupiimapätsikesi. Kohupiimapannkookide puhul lisandub lihtsalt see kasutegur, et oma koostiselt võimaldavad nad mängulisemat lähenemist. Pannkookides olen vahel kasutanud ka kitsekohupiima, mis annab pannkookidele veidi teistlaadse maitsenüansi ning sobib hästi ka kõigile neile, kes muidu suured kitsetoodete sõbrad ei ole.


250 g kohupiima (kasutan näiteks Nopri talukohupiima või siis ka Tubri kitsekohupiima. Mõlemaid leiab Rimist Talu Toidab poodidest)
4 sl jahu (mina kasutasin täistera speltajahu)
3 muna
näpuotsaga soola
2-3 tl pruuni suhkrut
1/2 tl vanillisuhkrut
50 g võid, sulatatuna
õli või võid praadimiseks
Soovi korral võid lisada näiteks riivitud õuna, kõrvitsat või muud meelepärast
Klopi munad lahti. Sega juurde kohupiim, või, jahu, suhkur ja vanillisuhkur ja sool. Lase tainal veidi seista, et jahu paisuks. Kuumuta pannil õli või kasuta õli ja või segu.


Pildil aitab pannkooke küpsetada minu uueks lemmikuks saanud pann ehk Scanpani  roostevabast terasest praepann, mis kaetud mittenakkuva kattega. Oma vanad truud sõbrad olen peale selle uue staari kingiks saamist tõstnud paraku taharitta. Kel pannivahetus plaanis, siis tasub kaaluda. Hind on sellisel pannil küll päris korralik, kuid igapäevane kasutusmugavus ja suurepärane kvaliteet kompenseerib selle üsna kiirelt.

Küpseta keskmisel kuumusel lusikapannkooke mõlemalt poolt, kuni pannkookidel on kuldne jume ja nad on parajalt krõbded. Serveeri koos hapuka moosiga ja söö soojalt, kui pannkoogid on kõige paremad.
Soovi korral võid taina sisse lisada veel näiteks riivitud õuna, kõrvitsat või muud meelepärast lisandit.

5 kommentaari:

Liisi Küünal ütles ...

Otsin ammu uut head panni .Kui soolane see hind täpsemalt ja kust seda soovitatud panni leida võiks? Ja kiitus heade retseptide eest! Kõik, mida teinud olen, on väga hästi õnnestunud.

Tuuli ütles ...

Liisi, ma täpselt ei oska öelda, aga sõltuvalt panni suurusest jäävad hinnad ikkagi 80 eurost ülespoole. Kasutusmugavus ja töökindlus kompenseerib selle hinna üsna kiirelt :)

Teevi ütles ...

Olen isegi uue panni otsingutel, seni on näidanud kogemus, et kui üht panni järjepidevalt kasutada, siis 1,5-2 aastat on selle maksimumtulemus, hoolimata hinnast. Scanpani müüakse Stockmannis ja umbes 80 euro ringis oli vist jah. See tundub jah olevat suht kõrgklassi pann (vähemalt hinna poolest küll :D), sest isegi internetist ei pruugi odavamalt leida :)

Tuuli ütles ...

Teevi, selles osas on Sul õigus küll, et pannitootjad eluaegset garantiid ei anna. Või kui keegi annavad, siis tuleb sellesse teatava reservatsiooniga suhtuda. Kõige vastupidavamad on ajaproovile malmpannid, mis mul ka kindlalt lemmikute seas (nt liha praadimine-küpsetamine või siis vokkimiseks suur malmpann). Scanpan on siiski selline pann, mille kasutusaeg on sõltuvalt kasutamise intensiivsusest piiratud mõne aastaga ja seda rõhutab ka tootja ise. Lihtsalt kõik, mida aktiivselt kasutatakse, kipub ajapikku veidi väsima. See Scanpan võitis aga minu südame just seetõttu, et ta käitub toidutegemisel nii,et muudab elu palju lihtsamaks. Pind on täiesti mittenakkuv ehk siis sobib hästi ka nn perepanniks (mida näiteks malmi kohta öelda ei saa, kuna nõuab teadlikumat söögitegijat, et pann kinni toitu ei võtaks). Hooldada on teda lihtne ja soojust juhib ning hoiab ka hästi. Metallsang võimaldab ahju ka soovi korral pista. Nii et minu jaoks on kõik tingimused täidetud. See mittenakkuv pind on Scanpanil saavutatud patenteeritud tehnoloogiaga, mis inglise keeles on ceramic titanium ja mis eristabki teda teistest pannidest (mida ma seni ka täitsa tublideks tegijateks pidasin). Kinnitust annab ka see, et neid panne kasutavad ka tippkokkadest tegijad :) Nüüd tuli küll tõsine kiidujutt, aga ma olen tõesti väga rahul oma panniga ja julgen soovitada, kui vähegi rahakott kannatab.

Voisula ütles ...

Just nii, kodus antakse edasi traditsioonid. Mäletan, et meil kodus küpsetati vahest kohupiimapannkooke. Ise olen harva neid valmistanud, aga pühapäeva pannkoogid on ka meil au sees.