8. juuni 2015

Kohevad pontšikud bataadi ja riisijahuga

Katsetasin mina ükspäev teistmoodi pontšikute teemal. Internetiavarustest oli silma jäänud idee pontšikuid bataadiga ning riisijahuga teha. Tulemus ju tükk maad tervislikum, kui valge jahuga valmistud variandil. Lisaks annab bataat ka tublisti magusat maitset juurde, mistõttu saab oluliselt väiksema suhkrukogusega hakkama. Esimene katsetus, mis oli tehtud internetist leitud retsepti järgi oli maitselt täitsa ok, küll olid pontšikud ise üsna tihked ja tuimad. Ei jäänud muud üle, kui kraamisin välja oma tädi retseptivaramust pärit ajaproovile vastu pannud kohupiimapontšikute retsepti ja asusin seda töötlema. Ja siinkohal kummardus kõikidele vana kooli retseptidele, sest tulemus oli lihtsalt suurepärane! Pildistamise ajal pidin laste näppusid jõuga eemal hoidma, et pildistatavat kraami kohe nahka ei pistetaks. Lisaks muule annab bataat pontšikutele veel vastupandamatule kuldkollase värvi.Teeme kindlasti ka edaspidi!



300 g bataati
6-7 kuhjaga supilusikatäit riisijahu (kasutasin Veski Mati riisijahu)
2 suuremat muna
2 sl pruuni suhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
soovi korral sidrunimahla või riivitud sidrunikoort
näpuotsaga soola
Neutraalse maitsega õli friteerimiseks
Tuhksuhkrut
Toormoosi serveerimiseks (nt maasika- või vaarika toormoos)


Keeda bataat pehmeks, kurna ja püreesta. Mõõda välja paras kogus.
Vahusta munad suhkruga tihedaks vahuks. Sega jahu soola ja küpsetuspulbriga. Lisa munavahule juurde bataadipüree, sidrunimahl ja sidrunikoor, sega ning lisa siis jahu. Tainas peab olema piisavalt paks (selline, et ei vaju kausis laiali). Vajadusel lisa jahu.
Kuumuta kastrulis õli. Õli peab olema nii kuum, et sinna sisse asetatud tainas hakkab kohe mullitades küpsema. Liiga kuum ei tohiks õli ka olla, siis on oht, et pontšikud jäävad seest tooreks. Pliit peaks olema ca 3/4 kuumusel. Liiga väiksel kuumusel vettivad pontšikud õlist läbi. Vormi kahe teelusika abil võimalikult ühtlased ja tilkadeta pallid ning küpseta kuuma õli sees mõlemalt poolt. Tõsta vahukulbiga majapidamispaberile nõrguma. Puista peale tuhksuhkrut ning serveerides paku juurde hapukat moosi.

Retsept ilmus 2015.aasta juunikuises ajakirjas Oma Maitse

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

väga äge retsept, tänud! kuidas siia veel vana-hea kohupiima saaks liita?

Tuuli ütles ...

Selle kohupiimaga siin retseptis on see lugu, et vanas heas kohupiimapontšikute retseptis asendasingi kohupiima bataadipüreega. Nüüd on kaks varianti. Kas jagada bataadikogus pooleks kohupiima ja bataadi vahel (nt 150 g kohupiima ja 150 g bataati) või võtta mõlemat 300 g ja tõsta ülejäänud koostisainete kogus kahekordseks. Nii peaks tõenäoliselt see retsept ka ilusti õnnestuma ning kindlasti jälgi ka ise taina konsistentsi, sest natuke tuleb iga kord tunde järgi lõpuks paksus paika timmida.

Anonüümne ütles ...

Tänan, Tuuli vastuse eest! Asun katsetama ;)

Anonüümne ütles ...

Päris huvitava maitsega tulid. Laps küsis, kas need on porgandist tehtud, sest mul jäid selle pildiga võrreldes ikka ülioranzid :)
Anni

Tuuli ütles ...

Anni, päris põnev, et need pontšikud veel oranžimad olla saavad :) Peaasi, et laps sööks. Värv tegelikult ju imevahvalt päikeseline!

Age ütles ...

Eelmisel sügisel tegin neid pontšikuid bataadiga. Väga-väga maitsesid
Just nüüd sain aga valmis kausitäie pontšikuid, kus asendasin lihtsalt bataadipüree kõrvitsapüreega. Kuna kanamunade asemel panin suured pardimunad, siis jahu läks natuke rohkem, et konsistent õigeks saada. Tegin kohe topeltkoguse , aga tundub, et ikka sai vähevõitu.
Aitähh väga hästi toimiva gluteenivaba retsepti eest. :D