27. veebruar 2015

Midagi tõeliselt head köögiviljasõpradele. Ahjupaprika ja -baklažaan, määrdena ja salatina

Mingi kindla ettemääratusega liiguvad isud kevade lähenedes tummistelt lihastelt pajaroogadelt järjest enam kergemate ja köögiviljasemate toitude suunas. Revideerisin eile oma köögiviljavarusid ja pidin nentima, et olen päris agaralt ja mingi kummalise sisemise tungi toel endale korraliku kuhja erinevaid köögivilju kokku tassinud. Tegelikult ei ole mul selle vastu küll vähimatki.
Üheks ajaproovile vastupidanud köögiviljaroaks on aga kujunenud ahjus rösitutd baklažaani, paprika, sibula ja küüslauguga salat või määre.




Üheks lemmikuks juba mitmendat aastat on mul olnud ahjus röstitud paprika, baklažaan, sibul ja küüslauk. Imeliselt lihtne valmistada ja samas sõltuvusttekitavalt hästi omavahel toimiv kooslus.
1 keskmise suurusega baklažaan
2 punast paprikat, seemned ja vars eemaldatud
1-2 sibulat, koorituna
Paar küüslauguküünt
Paar näpuotsatäit suitsutatud paprika pulbrit
Oliiviõli, soola ja pipart
veidi suhkrut või mett
veidi balsamicot või sidrunimahla
värsket hakitud koriandrit või peterselli
soovi korral jahvatatud vürtsköömneid (mina reeglina soovin ja soovitan, teeb maitse hästi mõnusaks)



Kuumuta ahi 200 kraadini. Tükelda baklažaan, sibul ja paprika kuubikuteks. Aseta ahjuplaadile küpsetuspaber, piserda see õliga ning aseta paberile köögiviljakuubikud, sibul ja küüslauk. Küüslauk võib olla koorimata. Sega need õliga ja maitsesta soola ja pipraga. Rösti kuumas ahjus umbes kolmveerand tundi, kuni köögiviljad on kergelt pruunid ja pehmed. Jahuta veidi, koori küpsenud küüslauk ja eemalda paprikalt nahk. Kasuta kindlasti ära ka pannipõhjale jäänud küpsemismahl, see on lihtsalt niiii hea! Tavaliselt limpsin pool sellest lihtsalt lusikaga ära :)
a) Kui soovid ühtlast määret või dipikastmelaadset massi, siis töötle köögikombanis kõik ühtlaseks massiks. Maistesta, lisa veel suitsutatud paprikat või tšillipulbrit. Maitsesta tibakese suhkru või meega ning balsamicoga. Serveeri koos krõbeda lavašiga (ahjus oliiviõli ning meresoolaga krõbedaks röstitud õhuke lavašš)


b) kui aga soovid salatit, haki kõik peeneks, sega ja maitsesta sarnaselt määrdega. Lisa veel värsket hakitud koriandrit või peterselli. Lisa veel oliiviõli.
Imemaitsev!

Kommentaare ei ole: