24. november 2012

Hooaja lemmikvõiku

Mõni asi on lihtsalt nii lihtne ja nii toimiv, et ei oskagi kohe midagi pikemalt rääkida.


See kooslus sobib nii hommikuseks käivitajaks kui ka kiireks ampsuks õhtusel ajal. Eelduseks on kõigi kolme koostisaine õige maitse - avokaado peab olema küps ja parajalt pehme-võine, graavitud forell ja leib soovitavalt oma käe alt maitsvaks timmitud. Muide, see graaviforell sai katseks tehtud apelsinipipraga ja tulemus meeldib väga. Graavikala valmistamise kohta saab aga lugeda SIIT
Avokaadost ja sellest, kuidas küpset isendit valida või ise valmis küpsetada sai SIIN veidi pikemalt kirjutatud, ei hakka kogu lugu ümber jutustama. Kel huvi, lugegu eelmist postitust.


See lihtne võiku koosnebki leivaviilust, kuhu ohtralt pehmet avokaadot peale sätitud. Võid ei ole siia vaja enam lisada, selle ülesande täidab avokaado veatult. Peale tuleks sättida mõned prisked viilud graavitud lõhet või forelli, viimistleda tuleks värskelt jahvatatud must pipraga ja oliiviõliga ning siis jääb üle vaid nautida.

Paleoretsepti puhul kasuta paleoleiba s.t. nt mandlijahu või muu mitte teraviljast jahuga valmistatud leiba. 


3 kommentaari:

Andra ütles ...

Kümnesse! Avokaado on mul peaaegu igal hommikul võiku peal. Olen hetkel ta kuidagi taasavastanud. Ja kui ma nüüd seda pilti vaatan ja loen, siis ma ma juba tunnen neid maitseid... peab proovima! :)

Anonüümne ütles ...

Avokaado on ka minu kindel lemmik, aga hetkel pole poes Hass'i sorti avokaadot, mis on oluliselt kreemjam ja mõnusam kui see rohelise pehme koorega variant. Ei tea, kas asi hooajas?

Tuuli ütles ...

Andra - rõõm kuulda, et oled ka avokaadovõiku klubi liige :)
Anonüümne - mulle endale meeldivad ka need tumeda koorega ehk Hass'i sordi esindajad rohkem, aga mõni aega tagasi oli poodides saadaval ainult rohelised. Isegi tavapärane Rimi "ready-to-eat" Eco sarja Hass avokaado duubelpakend oli otsa saanud. Eelmiste aastate kogemus on näidanud, et eriti head ja küpsed avokaadod saabuvad meie poodidesse aasta alguse paiku (veebruar-märts). Ju siis on kusagil sel ajal just hooeag :)