1. november 2011

Kõrvitsakaste väikese tšilliga algavaks verivorstihooajaks

Esmalt olgu kogu selle postituse idee autor välja toodud: nimelt näppasin kõrvitsakastme nipi Toiduakadeemia peakokalt Tarvo Kullamalt. Lobasuu, nagu ma olen, ei suutnud kiusatusele vastu seista ning riputasin geniaalselt lihtsa idee kohe ka blogisse.


Retseptiks seda nippi nimetada on muidugi ilmselge liialdus, sest tegelikult moodustub väga mõnus kõrvitsakaste kõige tavalisemast kõrvitsasalati püreerimisest. Sellest samast tuttavast purkitehtud nelgi ja äädikaga tehtud salatist, mis kohustuslik komponent igal jõululaulal. Veidi muudetud kõrvitsasalati olemus sobitub liha ja verivorstiga ideaalselt.


Pean tunnistama, et minu suhe kõrvitsasalatiga on üsna leige - alles viskasin paar aastat tagasi sisse tehtud kõrvitsasalatid ära, kuna nõudlust ei olnud ning viimastel aastatel olen sellest hoidisest muude kõrvitsatoitude kasuks lihsalt loobunud. Kui aga kõrvitsasalt on saumikserdatud kõrvitsakastmeks, on see hoopis teine tera: selline magusalt vürtsine ning kergelt äädikane mahlakas kaste sobib jõuluroa tuunimiseks ideaalselt.
Tegevuskäik ongi vaid see, et umbes pool kõrvitsasalati vedelikult tuleks ära kallata ja ülejäänud hoidis püreerida. Tarvo maitsestas kastet tibakese jahvatatud musta pipraga, mina segasin sisse veidi isetehtud tšillimoosi, mis sobitus komplekti ka superhästi.
Sel aastal siis sedamoodi ja hakka või uuesti kõrvitsalatit sisse tegema.


4 kommentaari:

Pille ütles ...

Ma helistasin kohe peale Rakvere üritust Tarvole ja uurisin täpselt järele, et mis ta ikka tegi ja et kas ikka naminamikatega jagada ka tohin :) Tarvo oli lahke mees õnneks..

Igatahes on "retsept" Nami-Namisse lisatud ja me jõululauale juba broneeritud ka. Ma vist teen ikka musta pipraga, aga tšilliga variant on ka intrigeeriv!

PS Tuuli, ma esitasin "Lusika" FB lehel ühe küsimuse Sulle ;)

Tuuli ütles ...

Pille - mul õnnestus ka samal päeval Tarvolt, kes juhtumisi mulle helistas, see idee välja nuruda. Väga vahva uus elu on meie vanale kõrvitsasalatile igal juhul antud.
Käisin ja luurasin Lusika FB lehel, aga mul kahjuks ei näidanud midagi :(

Pille ütles ...

Tuuli, seina ülaosas saad valida, kas näitab ainult Lusika (ehk Sinu) postitusi, või kõikide omi!

Tuuli ütles ...

Pille - lõpuks sain vastatud. Mul lihtsalt polnud seni ligipääsu selle lehe postitustele