3. september 2011

Tere hommikust! Kaerakliidest puder, teadagi millega

Minu viimase aja üks suurepärasemaid avastusi hommikusöögi valdkonnast on olnud kaerakliid.
Nisukliisid kasutan juba ammu. Nisukliid on sellised saepurulaadse olemisega kergelt lendleva olemusega teravilja jääksaadused, mida saab segada edukalt leiva, sepiku, putrude jpm sisse.Iseseisvalt tarbimiseks jäävad ehk liiga tervislikuks (loe: mitte eriti maitsvaks)


Aga kaerakliid! See on hoopis teine ooper. Selline mõnusalt magus, mahlane ja tummine ja lisaks kõigele muule veel uskumatult kasulik. Pakendil on väide, et kaeraklii on täisväärtuslikuim teraviljadest ning ühtlasi aitab nii kolesteroolikolli kui kõrgvererõhutõve vastu. Leida võib seda jahude ja putrude riiulilt ning Veski-Mati kaubamärgi alt. Mina varustan ennast Prismas ja seal kaeraklii täitsa ilusti olemas.
Nami-namist hankisin veel täiendavat info ning see väidab järgmist:
KAERAKLIID (oat bran) on eriti tervislikud, sest lisaks kiudainetele sisaldab kaeraklii veel beta-glukaani, rohkesti rasvhappeid ja tokoferooli. Kaerakliidel on nõrk ja meeldiv maitse ning nendest saab maitsva pudru.

Viimase väite peale noogutan agaralt kaasa. Puhtalt kaerakliidest keedetud puder on üle mõistuse maitsev (minu jaoks). Ja alates Mari-Liisi kiiksuga pudru postitusest söön ma alati hommikuks putru parmesani juustu laastude ja oliiviõliga (just laekus minuni kuldaväärt saadetis, kus otse Horvaatiast kohale toodud esimese pressi oliiviõli, mis reeglina poodidesse ei jõuagi. Tähhh, kulla Eili! Hommikusöögid nüüd mureta :) ).


Kes magusa pudru sõbrad, võivad muidugi lisada nii piima kui ka suhkrut ning tarbida putru moosiga. 
Minu kaeraklii puder on keedetud aga ainult veega ja vähese soolaga. Lastud haududa ca 10-15 minutit ning siis lisatud kaussi tõstetud pudrule parmesanilaaste (väga hästi sobib ka pecorino ja parmesanina võib kasutada ka Forte parmesani analoogi) ja oliiviõli. 
Jessas, kui hästi maitseb kuum puder kaerakliidest sellises koosluses. Ilma liialdamata: poole öö ajal hakkan külge keerates juba selle hommikuse pudru peale mõtlema. 
Kõige mõnusamad hommikud on minu jaoks just pudruhommikud ja soovitav väga järele proovida ka kaerakliid. Hästi mõnus ja hästi tervislik!

12 kommentaari:

Eva P. ütles ...

Mille poolest on kasulikud beta-glukaan ja tokoferool?

Marilin ütles ...

Kaerakliipuder on ka minu lemmik ja kui ma selle umbes aasta tagasi avastasin siis olin sama elevil :) Mina keedan seda piima ja kuivatatud aprikoosi tükkidega, peale panen banaanimoosi ja ohtralt kaneeli. Paremat putru pole ma veel saanud :)

Anonüümne ütles ...

Beta-glukaan on kiudaine, mis aitab alandada kolesteroolitaset. Tokoferooli all mõistetakse siin ilmselt E-vitamiini.
Krista

Tuuli ütles ...

Eva - väidetavalt ongi beta-glukaan kaerakliides see, mis alandab kolesterooli ning veresuhkrut. Tokoferool on E-vitamiin ehk siis antioksüdantse toimega rasvlahustuv vitamiin.
Marilin - selline rikkalik kooslus on kindlasti ka ülimaitsev. Hakkan igal juhul kaerakliidega nüüd katsetama, sest maitse on super!

Tuuli ütles ...

Krista - tänud! Jõudsid ette :)

Maarja ütles ...

kuna meil said eile tavalised kaerahelbed otsa, siis võtsin ka paki kaerakliisid. see parmesani ja oliiviõliga variant oli mul suur lemmik

Anonüümne ütles ...

Kaerakliid on aastaid meie pere lemmikute hulka kuulunud. Vahel lisan kaerakliisid ka kaerahelbepudru hulka ja nad on ka nt neljaviljahelbe pudru hulka suurepäraselt lisatavad. Teevad maitse ja konsistentsi vaid paremaks. Hakkasin kliisid tarbima teadlikult seedeprobleemide pärast.
Signe

Frieda ütles ...

Ma olen suur kaerakliipudru fänn, see kergelt magus maitse on hästi mõnus. Aga siiani sõin ma seda kogu aeg või ja moosiga, nüüd proovisin ka parmesani ja oliiviõliga variandi ära - väga hea oli :)

Pille ütles ...

Oi, Tuuli, see tundub isuäratav! Me küll reisilt tagasi, aga vahepeal on remondimehed köögi ära lõhkunud. Kui järgmisel nädalal jälle kööki pääsen, siis proovin kindlasti!

Tuuli ütles ...

Pille - tere tulemast tagasi! Loodetavasti oli tore ja elamusterohke reis. Köögiga läks küll nüüd ainult pahasti :)
Need kaerakliid on muidugi super avastus, mul nüüd ikka igapäevaselt menüüd ja hetkel aina vaimustun edasi.

Getter ütles ...

Mul on küsimus pudru konsistensti muutmise kohta.
Ma pole kunagi suur pudrusõber olnud just seetõttu, et enamjaolt kipuvad nad olema kleepuvad ja liialt tekstuuritud ehk pisut 'tatised'. Ometigi see puder pakub mulle väga huvi ja mulle meeletult maitseb kaer. Kas pudru kerge praadimine peale keetmist tuleks kõne alla? Või ehk kui keeta võimalikult vähese veega?

Tänan nõu eest :)

Tuuli ütles ...

Getter, see päris keeruline küsimus ehk siis selline kleepuv ja tatine struktuur kaasneb kaeratoodetega üsna vältimatult. Eks ole maitse asi, aga mind ennast häirib kleepumine vähem kui liiga paksuks keedetud puder, mis tõesti enam ei kleepu. Praadimist võib ka proovida, kuigi siis jälle kasulikkuse koefitsient väheneb täiendava kuumtöötlemise tõttu. Võib proovida ka nii, et putru võimalikult vähe segada (nt kuum vesi peale kallata ja siis teki sisse hauduma jätta). Olen aru saanud, et segamine lisab kleepuvust. Ja kui soovi, siis võib ju pannkoogiks teha. Siis tõesti enam ei kleebi ja näiteks oma mitte-putru-söövale lapsele söödan pannkoogi kujule viiduna kõik pudrud sisse ;)