9. september 2011

Mahlane kohupiimakarask

Karask on minu üks lemmikuid ja tegemist on tõeliselt laisa inimese leivaga. Keera aga tainas kokku ja küpseta valmis. Ei mingit kergitamist, sõtkumist ega kääritamist. Hiljem määrid ahjusoojale karaskile peale puhast võid, asetad võile juustuviilu ja naudid lihtsaid puhtaid maitseid.


Seni olen valmistanud karaskit oma emalt pärit retsepti järgi ja see klassikalise karaski retsept on SIIN.
Käies Lusika saadet tegemas Marika Blossfeldi juures (esimene saade Marikaga on juba homme ehk 10. septembril, soovitan väga vaadata, kuna tegemist on tõeliselt põneva persooni ning tema targa ja teadliku köögiga), tegime koos temaga kohupiimaga karaskit. Ja ma pean tunnistama, et kohupiim muudab karaski veel eriti hõrguks ja mahlaseks. Täpselt selliseks, et võib ka ilma igasuguse lisandita süüa ja maitseb imehästi.
Marika sõnul on tegemist traditsioonilise Eesti karaskiga, mille retseptis kohupiim oli juba ilusti sisse kirjutatud.


Tasub kindlasti järele proovida, karask on üks mõnus küpsetis ja valmib eriti lihtsa vaevaga.
Vaja läheb:
125gr kohupiima (sobib nii tavaline kui ricotta)
1 klaas keefiri või hapupiima
1 muna
1/2 tl soola
1 teelusikatäis mett
2 tl sulatatud võid
240 ml odrajahu
120 ml täisteranisujahu
½ tl soodat
Sega kohupiim, keefir, munad, sool ja mesi. Lisa sulatatud või. Sega omavahel jahud ja sooda. Ühenda kuivained ja kohupiimasegu ning sega tainas ühtlaseks. 
Vala küpsetuspaberiga vooderdatud ahjuvormi ning küpseta 200 kraadi juures ca 30-40 minutit.


23 kommentaari:

ilse ütles ...

Tõotab siis põnev saade tulla:) Karaski materjali tassisin just koju ja näe, Tuuli tegi ka just karaskit:D

Mari-Liis ütles ...

ja mida me sellest esimesest lausest nüüd järeldama peaksime? :D
Nii kahju, et homme saadet ei näe, tõotab põnev tulla. Aga kindlasti saab hiljem veebis ka näha nagu esimest?

ilse ütles ...

Laisad noh:P Ega mina ei eitagi seda:D

Tuuli ütles ...

Mari-Liis - ega oma tõelist loomust ei peida. See mugavuse-laiskuse-lihtsuse motiiv kordub selles postituses ikka äraandvalt sageli :D
Ega ma ise ka vist saadet vaatama satu. Kõige suurema tõenäosusega müttan sel ajal Peipsiveere metsades, korv käevangus. Ei jäta mina mingi tühipalja saate pärast seeni metsa :)

Pille ütles ...

No ma proovin end homme teleri ette sättida - Marika käis mul hiljuti külaski ja oli väga tore inimene :)

Karaskit teen ise ka juba aastaid just kohupiimaga. Hapupiima-odrajahukarask on ka hea, aga kohupiimaga on parem :)

Piret ütles ...

Karask on mõnus ja ka mina laisa inimesena lükkan midagi sellist ikka ja jälle ahju.
Vaatasin just huviga saadet. Ilus, õpetlik ja särava saatejuhiga.

Marju ütles ...

Saade ajas karaski isu peale - järelikult hästi tehtud! Väga huvitav külaline oli kaaa :)

Kärt ütles ...

Tuuli, kas odrajahu asemel võib panna ka rohkem täisteranisujahu või mis siis maitsest saab? Küpetajaks hakanud Kärt

Tuuli ütles ...

Kärt - ma arvan küll, et jahude vahekorra muutmine ei tohiks probleem olla. Nisujahu peaks kindlasti olema, sest muidu on karask liiga pude, aga odrajahu osakaalu vähendamine/väljajätmine ei tohiks küll midagi peale maitsetasakaalu muuta. Kindlasti soovitan edaspidi ka odrajahuga tehtud karaski ära proovida, see on lihtsalt niii mõnus!
Ja tere tulemast küpsetamisklubisse ka! :)

Anonüümne ütles ...

Tegin täna seda karaskit ja jäin väga rahule :) maitsev! Ja kaubamajas müüdava karaski moodi - minu arvates on see kindlasti kompliment, sest too karask meeldib mulle ka väga!

Keili

Tuuli ütles ...

Keili - hästi vahva, et karask end õigustas ja lemmik-karaskile alla ei jäänud. Hea lihtne ju ise ka kodus vamistada ja soe karask võiga on omaette nauding :)

Anonüümne ütles ...

Kõige mõnusam karaskiretsept, mida mina teinud olen. Või asemel kasutasin oliiviõli.

Tuuli ütles ...

Anonüümne, hästi vahva, et see karaskiretsept sobivaks on osutunud. Oliiviõliga on ka kindlasti väääga hää!

Anonüümne ütles ...

Tuuli, kas sa küpsetasid karaski keeksivormis? Või kui suure vormi jaoks on kogus piisav?

Tuuli ütles ...

Selle koguse jaoks on sobilik just klassikaline keeksivormi suurus.Suuremas vormis jääb karask liiga õhuke.

Anonüümne ütles ...

Tänud info eest :)

Anneli T ütles ...

Aitäh retsepti eest! Õnneks tegime kohe topeltkoguse - maitses nii hää!

tublike ütles ...

Imehea ja mahlane

Mari ütles ...

kaob laualt nii kiiresti, et oleks pidanud topeltkoguse tegema. lisasin enne ahju pistmist taignasse natuke ka köömneid ja ürdisegu ning lihtsalt võiga süües on kõige nämmam, ohtra võiga siis :)
aitäh super retsepti eest!

Tuuli ütles ...

Mari, hästi vahva, et mahlane karask meeldis ja mis saab olla ühele karaskile suuremaks komplimendiks kui see, et ta kiirelt ära süüakse. Loomulikult võiga. Ohtra võiga ;)
Köömnete ja ürtide lisamine on kindlasti suurepärane mõte.

Heleri ütles ...

Kas mee ja või kogus on tõesti teelusikates? Tundub kuidagi nii vähe :)

Tuuli ütles ...

Heleri, see on Maarika Blossfeldti originaalretsept, mis sel kujul igati hästi toimib. Olen ise korduvalt teinud. Vaadates aga koguseid, võin julgelt öelda, et soovi korral võib nii mett kui võid ka supilusikaga mõõta :)

Katrin ütles ...

Super kui hea retsept. Kõik söövad ja kiidavad. Mul oli 250gr kohupiimapakk ja ma panin selle kõik. Küpses hästi läbi. Teen seda kindlasti palju kordi veel ja pakun oma külalistele (elame Ingismaal).