4. jaanuar 2011

Kananagitsad maisipaneeringus. Lapsed seda ostaksid

Kui pärisin laste käest, mida nemad jõululauale tahaksin ehk siis mida süda kõige enam ihaldab, kostus vastuseks: kananagitsaid.


Mnjah, kui küsida, siis tuleb ka vastuseks valmis olla.
Maisipaneeringus nagitsad on meil selline iseenesestmõistetav toit nagu näiteks võileib või pannkook. Vorpinud olen neid valmis parasjagu - laste sünnipäevade hiigelkogustest kuni argiõhtu kiire toidukorrani välja. Seepärast ei ole taibanud sellest isegi blogida mitte. Kuidagi veider tunduks ju kirjutada postitust sellest, kuidas juustusaia teha. Samas, kui hästi järele mõelda, siis natuke siin vist isegi retsepti ja teemat on. Ja arvestades seda, millises katkematus vaimustuses mu lapsed sellest toidust on, siis juba missioonitundest ajendatuna jagan selle väikese tarkuse laiali.


Vaja läheb täpselt niipalju koostisaineid, kui:
kanafileed
maisihelbeid (neid magedaid, mitte suhkrukattega)
maitsestamata jogurtit, keefiri, hapukoort või piima (lühidalt, mingi piimatoode, mis parasjagu kapis käepärast)
õli või õli-või segu
soola
Koguseid ei ole iial mõõtnud, aga pakun välja, et ca 50 gr maisihelbeid 2 fileest lõigatud tükkide paneerimiseks. Soola samale kogusele ca 0,5 tl.

See on praktiliselt kogu arsenal, mis nagitsate valmistamiseks vaja - peeneks jahvatatud maisihelbed, jogurtimarinaadis kanafilee ja sool.

Tegevuskäik selline, et esmalt lõika kanafilee suupärasteks tükkideks (filee pikkupidi pooleks ja siis 4-ks või 5-ks tükiks ehk siis ühest keskmisest fileest saab tavaliselt 8-10 tükki). Filee tükid aseta piimatoote sisse marineeruma. Soovitavalt vähemalt 12 tunniks - piimhappebakterid teevad lihaga imet ning tulemuseks on mahlane ja pehme liha.
Jahvata maisihelbed köögikombainis hästi peeneks ning sega filee hulgale sobiva koguse soolaga.
Veereta fileetükke maisihelbe purus ning suru paneering tugevalt lihatükkide külge.



Prae paneeringus kanafilee tükke õlis või õli-või segus. Vajadusel pane kuumakindla nõuga veel 5 minutiks kuuma ahju järelküpsema.


Nõruta praetud kananagitsaid paberrätikul.
Paku juurde sobivat kastet - kas hapukoore-majoneesi-küüslaugu, magushaput tšillikastet, granaatõunakastet, valmis dipikastet vm meelepärast.
Ja nüüd hüüe lastele: "SÖÖÖÖMAAAA"

Paleoretsepti puhul paneeri kananagitsaid mandlijahus.

13 kommentaari:

Merit ütles ...

Ma pole küll enam (päris) laps, aga mulle väga maitsevad need krõbedad kanapalakesed:) Ise tegin viimati panko riivsaia ja parmesaniga ning küpsetasin taljele mõeldes hoopis ahjus krõbedaks;) Jogurtis marineerimine kõlab aga huvitavalt, proovin kindlasti järele!

Piret ütles ...

Vaja oli kiiret ampsu lapsele, nagitsad värskelt meeles tegin ära. Lapse vaatas mind imestusest suurte silmadega ja nentis, et olen tõesti hakanud paremini süüa tegema. Tänud Tuuli!

Anonüümne ütles ...

Tuuli, ma olen su fänn:) Olen väikese lapsega kodune ja esimest korda elus on vaja IGA päev ISE süüa teha, seega kõik lihtsad ja käepärased toidud kuuluvad kohe järeleproovimisele. Suuresti tänu sinu blogile on igasugused böfstroogonovid ja kanasupid meie menüüssee lisandunud. Kui sa nüüd ühe ahjus tehtava ühepajatoidu ka siia lisad, siis tõesti, mul pole vaja enam teisi blogisid külastadagi - siit leiaks nii lapsepõlvemaitseid kui ka uusi põnevaid asju:)

Mari-Liis ütles ...

Kui ma küsisin laste käest sama küsimuse jõulusöökide kohta, vastas Saskia, et makarone ja hakklihakastet!:O!?:D! No ausalt, ma ei olnud selleks valmis...Aga ju siis tundub see nii elitaarse ja harvapakutavana, et võiks lausa jõululaual olla:)
Nagitsad teeme raudselt järele, olen kindel, et minu omadele meeldivad väga.
Muide, olen teinud postituse juustusaiast:P

Liina ütles ...

:-D see meenutab omakorda meie K-d, kui ta väiksem oli. Küsisin, et mida hommikusöögiks tahab, poiss vastas, et verivorsti!
Aga jah, seesugused krõbedad kanapalad on täiesti ok toit isegi neile, kes muidu Õhtusöök 5-le saadet vaadatates oigavad, et mis pagana pärast iga teine pearoog on kana rinnafilee arusaamatu plöga all :-P
Ilmselt on tänane õhtusöök otsustatud!

k2q ütles ...

Proovisin järgi.Hoidsin kana jogurtis kuskil 12 tundi ja tõesti imet tegi see jogurt!

Tuuli ütles ...

Mari-Liis - käsi südamel, juustusaia postituse all pidasin silmas õpetust stiilis: võta sai, määri või ja aseta peale juustuviil. Serveeri tomativiiluga :) Igasugune lisaväärtus muudab juba asja teiseks ja tõenäoliselt oli sul oma juustusaiaga mingi oma mõte ka. Seega, ei midagi isiklikku, vaid viitasin oma igahommikusele saiavorpimisele, mis kulinaarsesse kõrgklassi ei kuulu.

Liina - aga miks ka mitte hommikusöögiks verivorsti. Mõtleme ikka kastist välja! :D

k2q - eksole, väike asi aga rinna teeb rõõmsaks. kanal peale piimaprotseduure hoopis teine mekk :)

Tuuli ütles ...

Anonüümne - mul on siiralt hea meel, et leiad blogist ideid ja inspiratsioone. Eks alguses ongi veidi keeruline, hiljem suudad juba erinevaid ideid ja tehnikaid sujuvalt miksida. Olen tõeliselt rõõmus, kui ise süüa tegemine veidi lihtsamaks blogi abil muutub :)

Piret - sinu suurepäraseid toidupostitusi vaadates teevad lapsed sulle muidugi ülekohut. Küll nad ajapikku õpivad tõelistest piduroogadest ka lugu pidama. Üleminekuetapil tuleb siis lihtsalt nagitsatele keskenduda :)

Mari-Liis ütles ...

Ei-ei, ega ma arvanudki, et isiklikku, niisama repliigi korras mainisin.
Nagitsad tehtud, söödud. Lubasin sulle kiidusõnad ja tänud edastada:)

Tuuli ütles ...

Mari-Liis - :) Tänud ja kiidusõnad vastu võetud ja rõõm minu poolel. Lastele meeldivate uute toitude leidmine on minu jaoks paras jackpot. Ausalt ;)

Liina ütles ...

Väga põnev retsept ja tahaksin seda juba homme proovida. Aga kust saada ilma suhkruta maisihelbeid? Käisin täna poes ja kõik olid suhkruga. Kas tegemist on ikkagi hommikusöögihelvestega? Tänan juba ette vastuse eest!

Tuuli ütles ...

Liina, kui koostisaineid vaadata, siis on vist tõesti igas maisihelbes veidi suhkrut ka. Siinkohal pidasin silmas seda, et kasutada tuleks siiski neid magedaid maisihelbeid, kus suhkrut väga vähe ja vältida suhkrukihiga kaetud maisihelbeid, mida võib ka poeriiulitelt leida. Sama mõnusa või isegi veel parema tulemuse saab ka siis kui kana paneerida mandlijahus. Meie peres täielik hittroog :)

Liina ütles ...

Aitäh kiire vastuse eest! Kuna kodus on mandleid, siis proovingi ehk esimest korda hoopis mandlijahuga. Teil on nii tore blogi, ma ei tea kuidas ma alles nüüd selle leidsin :)