13. juuni 2010

Hiidkrevetid apelsinimahla ja sortsu tekiilaga

Tuleb tunnistada, et mu blogis on ebaproportsionaalselt vähe mereanni-teemalisi postitusi võttes arvesse minu pikaajalist kirge nimetatud tooraine vastu.
Natuke on see tingitud solidaarsusest blogi lugejate vastu - tean liigagi hästi, milline närvesööv ettevõtmine võib olla meie kaubandusest soovitud mereandide leidmine.


Tallinnas elavatel inimestel on ilmselge eelis. Siit vahel veel midagi leiab (Stockmann, Kaubamaja, Solaris ja Prisma - seda nimekirja järgides päris tühjade kätega ei jää). Selle roa pildil olevad hiidkreveti sabad pärinevad Stockmannist - külmutatud, kuid koorega, toored ning sabas olev soolikas ja juba ilusti välja urgitsetud.

Üks lemmikutest on värskelt pressitud apelsinimahlas, tekiilasärtsuga ja kergelt tšillised hiidkrevetid. Sellised hapukad-tulised ja apelsinimahl muutub kokku keedes mõnusalt kleepuvaks intensiivse maitsega kastmeks. Väga maitsev!

Algselt pärineb retsept Gordon Ramsay raamatust “Fast food”. Mina olen aja jooksul hakanud lisama tšillipipart ja koriandrit ning maitse on läinud ainult paremaks.

Vaja läheb:

3-4 küüslauguküünt

1 tšillipipar

500 gr koorega tooreid hiidkrevette või hiidkreveti sabasid

1 apelsini värskelt pressitud mahl

Tubli sorts tekiilat

Punt koriandrit

Oliiviõli

Soola ja pipart
Kuumuta pannil oliiviõli ja pane sinna hakitud küüslauk, tšillipipar ja hiidkrevetid. Maitsesta soola ja värskelt jahvatatud pipraga. Keskmisel kuumuselt prae krevette mõlemalt poolt ca 2 minutit, kuni hallikas värvus on asendunud küpse kreveti värvusega. Kalla peale korralik sorts tekiilat. Ole ettevaatlik, sest selles faasis võib korra ka leegi pannile visata. Lase tekiilal aurustuda ning pressi pannile apelsinimahl (või kalla eelnevalt pressitud apelsinimahl).


Lase kaaneta pannil krevettidel veidi podiseda (ära ainult üle küpseta), kuni apelsinimahla kogus on veidi kokku keenud. Sega juurde hakitud värske koriander ning serveeri kohe.

12 kommentaari:

Juc ütles ...

Ohh, see oli üks Tais elamise võlusid. Nüüd jäävad mul tartlasena üle vaid need pisikesed külmutatud eelkeedetud tegelased :(
Isuäratavad näevad nad sul välja küll!

Tuuli ütles ...

Juc - kui häda liiga suureks läheb, panen sulle korralikud krevetid Cargosse :)))
Tean väga hästi, milline piin on oma kirgedest lahutatud olla.

Juc ütles ...

Oi see on küll sinust pagana armas pakkumine. Nüüd on häda korral esmaabi olemas! :)

Liina ütles ...

Hissand, teil on Mari-Liisiga identsed blogid :-D Enne oli sama template, aga see oli niikuinii toonastest üks ja ainus, mida kasutada. Ja nüüd jälle. Isegi Postimehe link ja puha. ja see põlendkala ja... :-D
Kindel, et te haiglas lahutatud kakskikud pole?

Liisi ütles ...

Väga isuäratav ...

Tuuli ütles ...

Liina - lähtudes Mari-Liisi ja minu varasest lapsepõlvest, siis jäljed viivad Pärnusse küll. Nii et mine sa neid Pärnu mehi tea :)))
Mul ei oleks nii toreda kaksik- või ka poolõe vastu küll midagi.
Kusjuures, ilma naljata, ma paar aastat tagasi leidsin endale poolõe, kes hästi armas inimene, kellel ka kolm last ja kõik kolm minu lastega ühevanused.

Tuuli ütles ...

Ahjaa, teemast ka. Praegu toored külmutatud tiigerkreveti sabad Stockas sooduspakkumises - 400 grammine pakk on 79.- Mina igal juhul ostsin kohe mitu pakki varuks.

Mari-Liis ütles ...

Arvestades kõiki neid kokkulangevusi, mis on meil ette tulnud selle aja jooksul, kui Tuulit tean (kõigest umbes aasta), ei imesta ma enam millegi üle. Põhimõtteliselt vist võiks oma blogileivad ühte kappi panna:D
Aga tegelt Liina, ma nüüd uurisin natuke meie blogisid ja ei ole nad identsed midagi. Näiteks Tuuli blogi pealkiri on valgega kirjutatud ja mul halliga:D:D:D

Liina ütles ...

Oh teid, naljanaised :-)

Tuuli ütles ...

:)))

Liina ütles ...

Näiteks niimoodi: blogi nimi on "Siit nurgast ja hästi tehtud", blogi perenaiseks on Tuuli-Liis :-D

Tuuli ütles ...

Või ka siis "Ise tehtud. Sealt nurgast" :)))