6. aprill 2010

Roheline tšatni 2

Kipub ikka olema nii, et leides midagi vaimustumisväärset, sunnib see pöörduma ikka samale rajale tagasi.

Sinna kategooriasse paigutub hetkel ka minu järjekordne katsetus ürdise tšatni valdkonnast. Mõned päevad tagasi sattusin vaimustusse afgaanipärasest koriandri-mündi tšatnist. Nüüd leidsin paljukiidetud Camellia Panjabi India karride raamatust sarnase tšatni retsepti, millele lisatud veidi vähem hapet ning samas toodud lisaks veel tšilli terav maitse. Ei suutnud vastu panna kiusatusele see ära proovida. Ja kuigi pilti vaadates võib tunduda, et tegemist on püreeritud muruga, siis minu sõna selle peale, et tegemist on erakordselt mõnusa kastmega, mis sobib ideaalselt tugevamate lihadega (grillihooaeg ju kohe käes)
Tšatni ehk inglispäraselt chutney tähendab muide india algupäras lakkuma "chat-na", mis viitab toidu maitsvusele (taldriku lakkumine). Tšatnile on iseloomulik hapukas maitse. Külmkapis säilib ta paar päeva.
Rohelise tšatni jaoks läheb vaja:
1 klaas mündilehti
1 klaas koriandrilehti
1 või 2 rohelist tšillit (mina asendasin punasega, kuna rohelist ei olnud saada)
pool väikest sibulat
1/4 tl vürtsköömnepulbrit
1/2 tl soola
1 tl suhkrut
2 spl laimi- või sidrunimahla
Püreesta kõik koostisained v.a. sidruni- või laimimahl, mis lisa alles valmis püreele.

6 kommentaari:

Mari-Liis ütles ...

need sinu tšatnid tuleks kohustuslikuks teha igale ketšupiusku grillisõbrale:)

Tuuli ütles ...

Mari-Liis - ma olen kahe käega poolt. Need on tõesti oma värskuse ja puhta maitsega mõnusad-mõnusad! (imestan ainult, et miks ma seni ei olnud märganud seda nii lihtsat ja samas ülimaitsvat moodust)

Liina ütles ...

Ja nüüd taldrikut tshatnima, eks. Ma pean ennast jälle kordama, aga Camilla P raamat ON super.

Tuuli ütles ...

Camilla Punjabi raamatu peale noogutan agaralt kaasa. Vahepeal oli ta mul veidi unarusse jäänud (toidud seal suuremas osas sellised, et enne tuleb kõvasti komplekteerida turu-piprapoe-poe vahelt ja titega ei viitsi väga ringi kapata). Nüüd jälle raamatult tolm pühitud ja täna tõin turul ühe lambakaela ka ära. Tahaks kaalikaga lammast teha :)

Liina ütles ...

Aga ma olen tähele pannud, et kui korra teed need india võrtside ostud ära, siis on tükiks ajaks hooleta.
Mul pole viimasel ajal vaja olnud muud, kui liha, köögivilja ja ürte. Enam-vähem.

Tuuli ütles ...

Liina - täpselt nii. Kusjuures piprapoe valik on East Endi toodete näol vägagi viisakaks läinud. Tõin endale kappi valmis pea kõik saadaolevad india vürtsid (sh ka sibulaseemned, mida soovitas mu USA-s elav sõbranna, kel mees hindu ja kes pidi neid pea igas toidus kasutama, nii head on). Nii et nüüd võib india roogadele hagu anda :)