8. märts 2010

Porru-kartuli püreesupp

Selle supi retsept on piinlikult lihtne. Porru-kartuli maitsekooslus samas kategooriast "match made in heaven" (üks neist lollikindlatest kooslustest nagu tomat-basiilik, kohvi-šokolaad, tüümian-kitsejuust jne). Seda nendin iga kord, kui olen jälle mõneks ajaks selle uskumatult lihtsa kuid ääretult maitsva supi ära unustanud. Tasub see ainult lauale panna, kui on ainult aja küsimus hinnang sööjatelt: "Väga hea supp on".


Supi tegemise jaoks on vaja:
1 korralik vars porrut (kui vähegi võimalik, siis eelista rohke valge osaga porrut)
2 suuremat või 3-4 väiksemat kartulit
1 keskmine sibul
juurvilja- või kanapuljongit (kas fondist või kuubikust)
4 dl kohvikoort või piima
pipart
ca 50 grammi võid
salaamit või toorsuitsu vorsti
peterselli vm rohelist.
Tegevuskäik on järgmine: lõika porru pikkupidi ribadeks, eemalda tumeroheline osa ja pese välja kihtide vahel olev muld. Seda saab hästi teha just nii, et porru on pikkupidi lahti lõigatud, siis pääseb kihtide vahele. Haki sibul.
Pane poti põhja või ja kuumuta selle sees sibul ja lisa mõne aja pärast porru. Kuumuta läbi.Kalla peale puljong ja lase keema. Lisa kuubikuteks lõigatud kartul. Juurikad peaksid olema vedelikuga kaetud. Keeda, kuni kartul on korralikult pehme.
Püreeri saumikseriga peeneks, lisa koor või piim (võid kasutada ka toorjuustu või kui tahad pikantsemat maitset, siis näiteks sinihallitusjuustu).
Tõsta taldrikule ja puista peale kas ahjus või pannil röstitud salaamiviile, krutoone, maitserohelist või mida iganes hing ihkab. Minu supile sai pudistatud Rannamõisa hispaania toorvorstikeste viile, mida eelnevalt pannil röstisin. Mõnus pikantne krõmps amps supile särtsu lisamiseks. Ja kuna petersell oli parasjagu otsa saanud, siis maitseroheliseks sai tüümian.

10 kommentaari:

Mari-Liis ütles ...

on jah hea see kooslus, ma tegin lausa ajakirja ilmarahvalegi vaatamiseks selle supi:)
üldse püreesupid on ühed mõnusad toidud, kahjuks ei jaga seda arvamust pooled minu pereliikmed:(

Tuuli ütles ...

Aargh, Mari-Liis, vabandused! siinkohal küll täiesti kogemata kokkusattumus. Meil lihtsalt pool peret põdes kõhutõbe ja tahtsin midagi leebemat kõhule teha. Ja kuna kapis oli üks porru ootel, siis sinnamaale jõudsingi. Üldse ei olnud ajakirjast see roog meeles.

Mari-Liis ütles ...

oi Tuuli, ma olen korduvalti teinud samu toite, mis teised blogijad. Mõnikord juhusliku kokkusattumusena, mõnikord, et midagi eriti isuäratavat järele proovida.
Ma niisama mainisin seda ajakirja- et olen ka sellist söönud ja väärt supp, noh:)
Minu kommentaar ei olnud kuidagi mõeldud mingit ebameeldivat tunnet tekitama, ikka vastupidi.

Tuuli ütles ...

Mari-Liis :)))
Hea maitse koha pealt olen sinuga täiesti nõus ;)
Ma lihtsalt proovin mitte seda joont harrastada, et võtan kellegi retsepti ja teen ära oma nime all.

Liina ütles ...

Ma olen seda vist juba igal pool heietanud, et kuidas tekib inspiratsioon. Eks me siin kõik vist loeme ju iga päev teisi toidublogisid, pluss igasugune vastav perioodika jne jne.
Ja kui siis ühel päeval tekib mõte midagi teha, ei mäletagi enam, et kes ja kust. Siis tuleb eeldada teiste heatahtlikkust :-)
see on umbes sama asi nagu iga-aastane trall eruolaulude ümber - kes kellelt mingi viisijupi maha viksis.
Vahel mulle tundub, et tegelikult on kõik väärt toidud juba ammu ära leiutatud, me oleme vaid mingid interpreedid.
Aga see sinu/teie porru-kartulisupp on vist sama hää, kui mul üks fenkoli-tomatisupp. Et iga kord kui teed, mõmised rõõmust :-P

Tuuli ütles ...

Liina - käisin piilumas, see fenkoli-tomatisupp paistab tõepoolest häbematult lihtne olevat ja mõeldes kahe peamise komponendi koosluse peale, siis maitsemeel noogutab õhinal :)))
Nii et jää aga ootama, millal tuleb minult postitus nimega "Fenkoli-tomatisupp"
/nali!/
Ära kavatsen küll proovida ;)
Aga jah, kui me suudaks siin igapäevaselt kulinaarset revolutsiooni läbi viia, siis oleks meil ammu oma autorisaade rahvusvahelistes telekanalistes ja kõik meie ideed ja ideepojad juba paariks aastakümneks ette müüdud.

Liina ütles ...

Poleks ka paha ju, ma mõtlen seda aastateks ette müümist. Oleks ometigi kord hobi rahavankri ette rakendet. Muidu viib see kokkamine ainult raha majast välja ja oi, kuidas veel...

Tuuli ütles ...

Liina - sattusid sensitiivse teema peale. Ma ka ei taha üldse toidupoe tšekkidesse liialt süveneda - peavalu on koheselt garanteeritud. Aga no mis teha, kui maitse liiga kalliks tuunitud on ;)

Annela ütles ...

Aitähhhhh Tuuli! Sain sinu abiga jälle super-positiivse kogemuse osaliseks :). Nimelt sõin eile Vapianos nii head porgandi-apelsini-ingveri püreesuppi, et tekkis tahtmine seda ise teha. Kuna ma väga pädev ei ole, hakkasin sarnaste komponentidega retsepti otsima ja googeldasin välja sinu blogi retsepti ja usu, see tuli isegi parem, kui see Vapiano oma! Ise tehtud, hästi tehtud! See jääb minu lemmikute hulka kindlalt.

Tuuli ütles ...

Annela - tõeliselt tore, et supitegu õnnestus ja supp lemmikuks sai. Heade emotsioonide ja maitsete jagamise rõõm muutub kohe mitmekordseks, kui keegi sama emotsiooni jagab :)