14. märts 2010

Nüüd siis see juhtus!

Viimane leiba mitteküpsetav eestlane hakkas ka nüüd leiba küpsetama. Seni hoidsin vaistlikult eemale, teades, et see on üks äraütlemata sõltuvust tekitav tegevus. Aga andsin alla minagi.

Ja küpseva leiva lõhn on tegelikult imeline :)


Ragne
ja Aet on oma blogides väga tänuväärse töö ära teinud ja ülimalt põhjalikke nõunandeid leivateo kohta jaganud. Nendest juhendudes on täiesti võimalik väga maitsva leivaga hakkama saada. Aitäh!
Tänud ka Helenile, kes leivajuuretise mulle koju kätte tõi.

12 kommentaari:

Liisi ütles ...

Seega olen mina viimane leiba mitteküpsetav eestlane :).
Ausalt öeldes aga ootan, et juuretisepojuke ka minu juurde tee leiaks...nii palju tahtmist veel ei ole, et ise hakkaks seda kääritama. Kui aga kätte tuuakse, siis prooviks leivategu küll.
Loodetavasti jagad oma kogemusi ka avalikult.

Ragne ütles ...

Palju õnne esimeste leibade puhul:) Tegid lisanditega?

Mari-Liis ütles ...

No näed siis! Mis muud kui palju õnne esimese leivateo puhul!
Ma küpsetan ka ise, samas katsun selle leivateoga mitte mitte liiga läilaks kätte minna, sel puhul aitab alati Kivirähu "Ussisõnade" taasmeenutamine :)

Liisi- juuretist on ju tegelikult väga lihtne ise teha.

P.S. Tuuli, kribasin sulle Maarja blogisse ka märke, aga Pille jõudis juba infoga ette:)

Tuuli ütles ...

Mulle toodi juuretis koju kätte, siis oleks olnud lausa patt mitte seda võimalust kasutada.
Ragne - tegin esialgu suhteliselt neitsilikud variandid, lisasin koriandrit ja maltoosat. Ühele leivale veel peoga linaseemneid. Et saaks aimu, kuidas maitsed toimivad. Järgmiste leibadega hakkan juba rohkem tembutama. Ja väga kasulikku infot leivateo kohta sain just sinu kokkama blogist.

Maarja ütles ...

juba ainult lõhna pärast võiks leiba teha.
mu viimase aja lemmik on vaid linnasejahu, köömnete ja purustet koriandri seemnetega.
kui ma mudu proovin igatsugu asju hääl meelel, siis leiva puhul olen ma üllatuslikult täielik konservatiivinärakas.

Tuuli ütles ...

Maarja, mullegi tundub, et koriandri-linnase puhta magusa maitsega pätsi vastu ei saa miski ehk sisetunne kinnitab sama suundumust klassikalise leiva eelistusele. Aga no eks mõned hullamised võtan ette ikka.

Tuuli ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Aet ütles ...

Näed, kui tore, et Sa ka nüüd leivaküpsetuslainel!
Panin ka just leiva kerkima - köömnete ja koriandriga - see mu viimase aja lemmik. Varsti on kodu leivalõhna täis.

Mari-Liis ütles ...

köömnete ja koriandriga on maailma parim!

Ragne ütles ...

Ma olen meelitatud Tuuli:)

Koriander on üldse üks tänuväärne maitseaine - nii hea aroomiga..

Piret ütles ...

Nüüd sa sellest lahti enam ei saa:)
Ise olen hullamise ringilt tagasi, ilma lisanditeta leivani jõudnud. Koriandrita ikka ei saa ja fenkoliseemned pudisevad ka vahel sisse.

Angelika ütles ...

meil on vist ühe päritoluga juuretis. vähemalt mul ka heleni käest saadud juuretisepoiss.