20. märts 2010

Kiluvõi

Kui su geenides voolab ikka ühe õige eestlase veri, siis kilust ei saa üle ega ümber.
"Parem suutäis soolast kui maotäis magedat" elufilosoofia austajatele ehk kas oled tundnud, kuivõrd täiuslikult maitseb kilu peale vahukooretorti!


Mis seal pikalt. Lihtne võie, kus maitset andmas kilu ja till. Kui alusmaterjaliks veel must leib, siis täiuslik võileib ongi olemas.
Kiluvõi jaoks on vaja:
100 grammi võid
6 kilufileed
peotäis hakitud tilli
Hõõru toasoe või tilli ja hakitud kiluga ühtlaseks ja määri leivale.
Nii lihtne see ongi.
Kui on käepärast veel keedetud mune, siis lisa võidega leivale paar ratast või sega hakitud keedetud muna otse kiluvõi sisse.

7 kommentaari:

Liina ütles ...

appi kui kaua ma ei ole söönud kiluvõid... arvatavasti mingist pioneerilaagrist või koolisöökla esmaspäevasest piimasupist saati. Tol ajal ma seda vist eriliselt ei armastanud, aga praegu tundub see retsept lausa vältimatu olevat.
Kusjuures kiluvõi ja keedumunaga võileib on justkui tagurpidi munavõi ja kilufileega võileib :-)

Tuuli ütles ...

Ma arvan, et paljudel meil on lapsepõlvest pärit traumaatilised mälestused seoses kiluvõiga sh minul endal. Siis tulebki psühholoogide võtet kasutada, et oma hirmule otsa vaadata ehk siis ise oma kätega kiluvõi valmistada ja sellega üks võileib ära süüa.
Minu trauma sai igal juhul ravitud ja nüüd meil kiluvõi üsna tihti menüüs :)

Liina ütles ...

ma praegu püüdsin just oma emale õigustada, et miks meil lapsed borshi ei söö. Viitasin parimas teleturu laadis, et grupp tuntud ülikooli teadlasi on avastanud, et lastel lihtsalt puudub peedi seedimiseks vajalik ensüüm :-D
Sest ma tean väga vähe alaealisi, kes peeti toiduks peavad. Ju siis on sama kiluvõiga - alaealiste segment on väga väike...

Maarja ütles ...

mul jälle sõprade lapsed söövad kõik rõõmuga igatsugu peediseid suppe ja peedisalatit, minu oma vaid võdistab lõuga ja teatab, et midagi nii hullu ta ei proovigi. ajab ikka marru küll.

a ma lapsepõlvest saati lemmik on kilu soolvesi segatud pisukese hapukoorega ja siis sinna pista keedetud kartul ja muna, pisut musta leiba.

eile ma just haukasin seda hommikuks ja mia ei suutnud aru saada, miks ma siukest "pudi söön", a no on hea.

Mari-Liis ütles ...

leib, kilu, või ja muna on täielik match in heaven.

lapsed ei söö meil ükski kilu, pole proovinudki. Imelikud ikka, ausalt ma ütlen. Peeiasjad lähevad selle eest väga hästi.

Mari-Liis ütles ...

peediasjad :)

Tuuli ütles ...

Kilu ma oma lastele ei hakka pakkumagi. Kõige väiksem samas sõi küll mõnuga kiluvõid, aga kardetavasti läheb see positiivne häälestus varsti üle (eelmise kahe lapse pealt üldistades).
Peeti söövad lapsed ainult borši sees, aga noh, asi seegi. Borš neil samas üks lemmiksuppe - tegelikult nad vist kunagi süvenenud sellesse, et punase supi nime all pakutav ollus sisaldab peeti :)